Tuesday 23 April 2013

Bukan kesian atau simpati tapi DOA


Aku tak tahu kenapa sensitiviti aku kurang bila tiba bab anak...bukanlah nak kata aku tak sensitif langsung bila macam2 soalan orang tanya, atau macam2 makanan org suggest utk makan, atau macam2 petua org bagi untuk aku cuba...aku appreciate semua tu, sungguh...

Cuma....aku jarang nak rasa terlalu hiba bila dpt news orang pregnant, dan pregnant lagi,..sebab aku percaya rezeki aku mungkin bukan dalam masa terdekat, mungkin tahun depan..mungkin bila usia perkahwinan aku 10 tahun, mungkin? Tapi aku PASTI Allah tak pernah kejam pada semua hambaNya..setuju?

Aku taknak meratapi apa yg aku takde, lebih baik aku fikir tentang apa yg aku ada, dan jaga sebaiknya...kan lebih positif...kalau asyik nak beza2kan segala macam itu ini yg org lain ada, tapi kita takde....haiiii pusing!

Kadang2 aku jadi rimas bilaorg yg mengandung pun susah nak bgtahu yg dia mengandung, kononnya takut aku kecik hati, aku takde sebab utk kecik hati...sebab mengandung atau tak, itu bukan bidang kuasa aku...lagi sekali, aku berterima kasih untuk golongan mcm ni yg sgt peka dgn rasa hati golongan ttc mcm aku, tapi sejujurnya...aku tak perlukan simpati, tapi aku perlu doa kalian...doakan aku dan rakan-rakan yang sama macam aku ni cepat dtg rezeki zuriat, tu aje....

Pernah ada satu conversation dulu...

'Kesian si A tu nak anak num 2 tapi sampai sekarang tak pregnant2'

Aku jawab: 'takpe, belum rezeki yg num 2 tu...kan boleh cuba lagi...'

'Aah kan, at least dia dah ada 1 anak, patutnya lagi kesian ngan awk ni (refer to me) , sampai sekarang lum ada anak'...

Jgn kesian kat saya, tapi tolong doakan,...aku jawab gitu...

Mungkin ada yg kata, mak aiii sombongnya...
mcm ni, let me explain....
Aku tak sombong, utk tak bagi org simpati...tapi lebih afdal rasanya, kalau kalian tolong doakan, instead of bnyk2 kali cakap, simpati, simpati, simpati...kalau simpati sekalipun tapi lupa nak doakan, no point...right? Itu aje...tapi kalau dalam simpati tu terselit doa kalian utk kami, alhamdulillah...:)) hanya Allah aja yg mampu membalasnya...

Aku pun manusia biasa...ada kurang di sini, lebih di sana..yang pasti aku bahagia, dengan si dia, dengan apa yang ada... :)


Xo
Linda
Onboard PZS

1 comment:

  1. Jangan bhenti bdoa,rezeki untuk kalian pasti tiba..insha Allah....

    xoxo!

    ReplyDelete

share it with me as i appreciate ur thoughts...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...