Wednesday 30 October 2013

Tambah lagi ahli keluarga :) Alhamdulillah...

Assalamulaikum sisters,

Kalau ikutkan entry lama, rasanya dh kene update info terkini, sebab aku dah ada total 6 anak sedara, wow! Meriah...
Puteri ke dua daripada adik ipar aku, nama Cik Kiah! Ahahah..takkanlah cik kiah? Eh, kenapa tak boleh ke? Evergreen tau nama Kiah tu, tapi bukan kiah propa tau! :P. Rasa mcm best nak panggil Cik Kiah, biarlah org lain nak panggil dia dgn nama lain...nama sebenar Wan Bella Zakiah, and family members yg lain panggil Bella, feeling2 bella edward gituuuu :P Cik Kiah ni aku tak pernah jumpe live in person...aik kata anak sedara, kenapa tak pernah jumpa live, biar betul? Ia betullll, tak tipu...well, katanya teknologi dihujung jari, so kita SKYPE aje laa, kan senang...;) ok2, Cik Kiah kat UK skrng ni, so in shaa Allah bila dia dh besar nnt baru aku and DH dpt jumpe. :).

Alhamdulillah, alhamdulillah...
Walaupun aku and DH belum ada anak sendiri, kiteorg ramai anak-anak sedara..:)) anak-anak sedara pun anak kita kan? So takde masalah untuk manjakan diyeorg..cuma kena berpada-pada, nnt lain pulak dari ajaran mak ayah diyeorg pun tak bagus jugak.

Muhammad Dharis Furqan dh 1 tahun 6 bulan, Alea Irdina dh nak masuk 6 tahun next year, Aliy 4 tahun next year, Awiy sebaya Furqan beza bulan je, Damia 2 tahun lebih.
So the youngest dan paling terbaru adalah Cik Kiah, yeyeahhh :)

Mana lagi aku n DH sayang? Oh no, no, no! Sayang lebih, atau beza-bezakan kalau boleh tak perlu ada. Tak semestinya MDF is anak sedara from my side aku kena syg lebih, atau sebaliknya. Cuma memandangkan kak dee yang rumahnya lebih dekat dengan umah aku, plus masa my DH still sailing and abg fir pun belayar, kita tinggal sama-sama, lepas tu masa kak dee preggy pun mmg bnyk habiskan masa dengan aku, most of time. Jd tak hairanlah kalau pakcik kenit MDF tu lebih rapat dengan aku, and DH :). Telinga kembang pun dh mcm telinga aku, kehkehkeh!

Angah and family kat Kuantan, jarang jumpe AI, AA, AA..tapi they're still rapat dengan kitaorg bila jumpe..alhamdulillah, hasil didikan yg baik mak ayah diyeorg. :) kalau kiteorg balik kuantan umah mama abah, siap laaa bilik kiteorg kejap je penuh ngan diyeorg duk melepak kat bilik, bwk mainan masuk bilik..memang heaven la..kadang2 sampai angah panggil diyeorg keluar, sbb riuh dah dlm bilik tu :P kalau aku bg Alea main kat hp, aliy pun nak jugak..so telefon DH la jadi mangsa, kehkehkeh! Awiy pun dh pandai, bila bukak lagu Angelina tu, kemainnnnn lagi dia berjoget. Ahahahha.

Damia n Cik Kiah jauh kat sana...harap2 bila damia n cik kiah balik msia, dia still kenal kiteorg :))

Kasih sayang kita bukan utk org tentu saje, kasih syg kita untuk dikongsi dengan keluarga, anak sedara. Tak semestinya kita belum ada anak, kita tak boleh nak syg anak org lain, kan? Lebih2 lagi anak sedara sendiri, ada kaitan secara langsung dgn kita. Takde sebab utk kita beza-bezakan...:)
Yang penting, kami bahagia dengan anak-anak sedara kami..so who's next? Cepat2 boleh tambah bilangan anak sedara, tambah meriahkan lagi :))))


Love
Linda

Sent from my iPhone

No comments:

Post a Comment

share it with me as i appreciate ur thoughts...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...