Showing posts with label precious moments. Show all posts
Showing posts with label precious moments. Show all posts

Tuesday, 15 January 2013

7th, 30th....and gifts...




Masa berlalu terlalu pantas sampai kadang2 kita tak sedar...

January 2013...i’m officially turns 30 years old, and its my 7th anniversary...alhamdulillah atas kurnian Allah untuk diri ini...Hebat sungguh perancangan yang telah diaturkan olehNya, tak terluah dengan kata-kata.. Semoga dengan penambahan usia, aku lebih matang, menjadi isteri yg solehah buat suami, dan moga aku masih diberikan peluang untuk memperbaiki diri untuk menjadi manusia yang lebih baik pada masa akan dtg, in shaa Allah, terima kasih Ya Allah...
Januari jugak, usia perkahwinan aku bertambah lagi...its our 7th anniversary..takde lain yg aku mampu lafazkan, hanya rasa syukur padaNya, atas kurnia buat suami yang terbaik untuk diri..alhamdulillah...ALHAMDULILLAH...moga perkahwinan kami bertambah kasih sayang, moga kami menjadi isteri dan suami yg soleh dan solehah...amin ya rabbal alamin...:)

Anyway, i didn’t expect any special gift..as for me, dia adalah hadiah paling berharga yg Allah kurniakan, tapi...

jeng..jeng..jeng.....


i like it very much, haruslah suka..sebab sendiri pilih, dan dia pun suke :D
*_______*

Istanbul Aku Datang? 

ok, dah boleh menghitung hari? May oh May cepatlah...:)

will update lagi nanti :)



love,
linda

Sunday, 11 November 2012

Muhammad Dharis Furqan turns 6 months old

Assalamualaikum...

Alhamdulillah, Baby F turns 6 months old yesterday...cepatnya masa berlalu...lepas ni sekejap je dah setahun..Baby F pls jangan cepat sangat membesar, eh! boleh gitu?

As an auntie, i'm happy to see him membesar, sihat..dan semoga Baby F membesar jadi anak yang soleh, bijak, dan sentiasa menggembirakan hati semua orang, aamiin...

Macam biasa, awal2 pagi Baby F dah bangun and we went to UMRA around 11am camtu, nasib baik hari Sabtu tak ramai orang, usually on weekend, perghhh ramai sungguh patient kat Hospital UMRA...
Masa nama Baby F kene panggil tu, he was fell asleep..terkojut la jugak bila masuk nurse terus angkat, so menangislah dia..selalunya dia tak nangis, tapi bila Doc Jessey agah2 dia, he smiles at her..dah kenal dgn Doc Jessey dah....:)

2 jab Baby F kena semalam..alhamdulillah, nangis sikit je..and Doc pun cakap...wah, dia good boy, nangis sikit je..well, Baby F mmg camtu tak banyak ragam pun since kecik, alhamdulillah...dan setiap kali kene 'cucuk' memang tak pernah lagi demam..cuma hangat2 skit je mlm tu..

anyway, i'm super excited when Baby F turns 6 months old..why? why?

sebab.....

Baby F dah boleh makan...yes, makan solid food...:D

Jadi menu pertama untuk Baby F ialah Green Pear..yummy! Kalau aku sendiri as an auntie dah excited, apatah lagi ibu Baby F..malam tu jugak Kak Dee prepare food utk Baby F...at 2am in the morning ok..nampak tak ibu Baby F lebih excited kan? kan? haruslahhhh....:))

Early in the morning, sebelum keluar for groceries shopping, i told Kak Dee, "tunggu adik balik tau kalau nak bagi Furqan makan, nak ambik gambar dia"...:)
sayang  nak lepaskan moment macam ni, nak tunggu anak sendiri ntah bila kan? insyaAllah moga2 tak lama lagi...:)

At least if i take some pics, and video..boleh lah jadikan kenangan and maybe one fine day, i can show his video to him...how excited he is when he taste his first solid food...:) cute!

I want to upload his video, unfortunately, there was an error while uploading the video..so let me share a few of his pics..Baby F enjoying his green pear..:) thanks to ibu ye baby F, semangat buat makanan Furqan pukul 2pagi,..kasihnya seorang ibu...:')

Nampak mcm tak excited je kan? tungguuuuu....

'oh, what is this ibu? ok, tengok camera, mama su tgh snap my pic..- baby  F

ohhhhh yummmmmyyyy! i want more and more pls ibu -  baby F
So menu apa pulak utk esok ye Baby F? 4hari baby F kene makan green pear, as per kak dee, kene try dulu...tengok samaada perut baby F boleh terima ke tak green pear tu..harap2 Baby F takde masalah dengan Green Pear, lepas ni...menu lain pulak, yay!!

Now mama su dah boleh tido..:) lega dah update pasal Baby F and his first experience of solid food :)


p/s: Baby F, i love u so much, - from all of us...(mama su, papa su, bonda, ayahanda, uncle zali& auntie ct, nenda and atuk)



Love

Saturday, 19 February 2011

masa terus berlalu...

kalau terlalu difikirkan..memang sedih..happy...bangga...macam2 rasa pun ada sekarang ni...apapun,...akak n along selalu doakan yg terbaik buat kalian..buat semua...dekat 4tahun kita kenal...tapi angka tak menggambarkan semua tu...walaupun baru 4tahun, tapi akak rase dekat ngan kalian...dan personally, akak bangga dengan kalian...

sedih sebab..in less than 2weeks yous dah tak dpt lagi nk join activities kami tiap2 cuti and hujung minggu...
whatever it is...utk YOUS....kami selalu doakan kejayaan awk..jauh dimata, tapi awak sentiasa dekat di hati, gedik la pulak bunyinya...kami semua sedih sebab lepas ni sunyi  QK bila awk takde...:(( tapi i believe u will do ur best kat sana...jgn give up..take care urself..make and meet new friends...all the best k!

happy and bangga sebab...adik2 kesayangan saya ni bnyk development dari semasa ke semasa..akak nampak semua tu, biarpun org lain tak nmpk...usaha kalian, penat lelah kalian...alhamdulillah...proud of u guys!and yang penting kalian buat tu bukan utk menunjuk2 kat org lain...biaq pi org lain nk kata apa...:)

to dyan...congratulations...and be prepared for the next phase of ur life...jgn selalu fikir negatif...and adekan sikit 'perasaan' dlm diri tu..so that u will aware and respond to keadaan sekeliling..:P u can ok...we will always here for u...

same goes to atun, wani, ikin....korang semua pun ada development masing2..rezeki masing2...apa yg penting? KERJASAMA!! haha...

wani dearie, dun feel so down ok! awk kan ade akak, ade kak dee...ade QKs yg lain...:) chill babe!

and note to myself...i'm not perfect, i wish that i can be there anytime, anywhere with my families, my frens in whatever situations, whatever occasions, whatever..whatever..but unfortunately...i can't..we can't...:(( this is too bad..tapi bila mana kami sempat, we will try our best to be there...maafkan kami...walaupun jauh, doa kami sentiasa buat kalian....

masa terus berlalu tinggalkan kita dengan banyak episod, suka duka...susah senang..and i never regret for that..even, i feel so lucky to have a chance to go through all of these, hoping that it will makes me a better person, insyaAllah.

till then..

xoxo

























oh this is so hard...really...Goodbye is seems to be the hardest word...:(( but we have to, even with heavy heart.....:((  we loves u Dayangku Faradiana binti Awang Engko Tajudin, make us proud...:)) take care!! we will miss u so badly... xoxoxoxoxo

jangan disesali pada perpisahan, kerana perpisahan ini adalah perpisahan baik buat persahabatan...

Thursday, 13 January 2011

JANUARY

salam...

banyak2 bulan in a year, i still and will always like January...:) double celebrations for me..and superhero of course...:)

this year 2011, my blog it just about me and superhero, our life, our memories, everything about us, our families, our friends, our hobbies,...if it is kind of boring...is ok..coz i loves the way it is..i dun expect so many followers, i dun expect so many readers, i dun expect people will like me, i dun  expect anything...if let say, ada yg suke nk baca, yes u can read...if ada yg tak suke nk baca, tapi still nk baca...up to u...=)

esok superhero dh nk masuk port..alhamdulillah...:)
mlm tadi superhero tido cepat tak sempat nak call..is ok syg, i know u have to standby early kan...have a good rest...:)

countdown of my birthday and our 5th year anniversary sayang...:) takpe lah kali ni celebrate atas kapal je...then sign off nnti kite fikir, kat mane nk celebrate our 5th year anniversary k...:))

we have been through so many things together..alhamdulillah rumahtangga yg kita bina bahagia sehingga ke hari ini, dan mudah2an terus bahagia berkekalan...insyaAllah...aminnn...semuanye berkat doa semua pihak...and yg penting sekali kita sendiri...:)
apapun kekurangan dan masalah, kita hadapi sama2..tq so much syg...soooo much!jgn sedih jika kita belum lagi punya zuriat...insyaAllah satu hari nnti pasti Dia kabulkan doa kita...Dia tak pernah lupa pada umatnya...cuma kadang2 kita manusia yg lemah, lupa, leka, lalai...semua yg berlaku pasti ada hikmahnya..have faith ok syg...:)

kenangan kita...=))

me
him


in love

Engagement Ceremony Oct 1, 2005

Wedding Reception ~ Jan 15th, 2006

sweet moment

holiday~

our happiness

our love is real

1st anniversary onboard

3rd year anniversary 

4th year anniversary


xoxo




Wednesday, 12 January 2011

Thank you :)





salam....

superhero...hope u r doing well over there...semoga segala urusan dipermudahkan olehNya..insyaAllah...
syg,..i'm so happy today...:) sbb apa? b rase bertuah sgt ada kawan2, family, yg sentiasa ada with me time b susah atau senang...and of course la syg yg always be with me...and yg pastinya, Dia yg satu...:) 

tq to my superhero for everything, 
tq sbb selalu jadi pendengar yg setia....
tq sbb selalu bagi sokongan moral pada b, even kita jauh...
tq sbb layan kerenah b..
tq sbb faham keadaan b..
tq sbb sama2 susah senang ngan b...
tq utk semua yg syg lakukan...b really appreciate it...

superhero,
i'm so thankful with all the rahmat yg datang...dan juga segala dugaan yg datang, dugaan mengajar kita jadi lebih dewasa kan?
alhamdulillah, dalam apa jua keadaan, we still hold on together...semoga kasih yg kita bina berpanjangan....
masa abg takde,...alhamdulillah, kawan2, family sentiasa ada dgn b...and i'm so thankful for that...and syg dun worry ok...i will always take care of myself...jd isteri seorang pelaut, mestilah kene tabah kan? :)

and to all my lovely friends,
thank you for this precious TRUE FRIENDSHIP...and i'm sorry for everything if ada apa2 yg selama ini ada mana2 kelakuan, pertuturan yg mengguris perasaan....harap maafkan me ye...:) nobody is perfect rite..?so pls accept my sincere apology from the bottom of my heart....and again, THANK YOU SO MUCH.....





Thursday, 6 January 2011

i like this feeling...

salam

i'm still at my mom hse...ya, true...i love this kind of feeling..today hubby masuk port...plan to join him onboard tapi tak la seawal ini...and most probably will join him in 2weeks time..cepatla masa berlalu...:)
while takde ade ape nk buat ni, lepak2 kat umah mak pun sgt best...lagi best kalau superhero ada...tapi nk buat cmne, diye kene keje...is ok, time cuti nnti kite bleh balik kg lagi ye syg...

pagi2 kuar pi kipmart..ngan mak n kak di..teman mak pi beli barang-barang basah, ikan , ayam , sayur..and blaa..bla...best...jalan2 jap..pastu balik...apalagi, tiap kali balik kg,mmg mak yg akan masak..:) menu hari ni..: ikan bakar, sayur, telor dadar, sup ayam...mostly lauk faveret kak di..:) tapi i pun suke jugak :)) just ratah lauk...sedappp!

petang plak mak buat kueh faveret kami....kuih keria...:) aishhh mmg gemok la kalau duk umah...:) tak duk umah pun gemok, apatah lagi kalau duk umah mak...jgn...jgn...jgn...jgn tak duduk...!hahahaha....
malam tadi kuar pi pasaraya kini,yeee pasaraya kini...kire pasaraya kini ni lah yg femes kat pekan kota tinggi ni kot..kalau nk hebat sikit, pi la jaya jusco tebrau city..it about 30mins from kota tinggi..anyway, cukuplah sekadar pi pasaraya kini utk beli keperluan harian...sbnrnye takde apepun nk beli, but end up i had spent almost rm200 mlm ni..haha!

mak, i love to be at home..with u...borak2 gelak2...tapi semua anak2 mak dah besar, dan masing2 dh berkeluarga...so this is life, and we have to akur...ada masa, ada kesempatan murah rezeki panjang umur kita akan jumpe lagi....love u mak!thanks for everything...:) xoxo


love all,
lindanazmi

Wednesday, 5 January 2011

we love to talk...^

salam

today balik umah mak...alhamdulillah kami (me and kak di) sampai dengan selamat..traffic was ok, so from shah alam almost 11am, smpai seremban 30mins + after that..wow, laju jugak ye dok? then stop jap for lunch,...around 12.30pm kami menyambung perjalanan...

hubby masih anchor kat bintulu..esok baru masuk port...stop kat Seremban tadi sempat kol sekejap then lepas tu smpai umah mak, baru kol semula...and my superhero lega dengar kami dh selamat smpai..alhamdulillah...:)

mcm biase la kan, bila dh smpai umah, mak nampak happy sgt...mane taknye seronok la anak2 balik....:) cume kak zaza tak dpt join this time, busy ngan bisnes kaftan :) ok bisnes bagus2 nnti untung besar leh share sesama..hihikk...

then hubby called around 6.15pm, while i sedang tido2 ayam...then trus bangun and solat..sbb mmg nk tido sekejap n bgn for solat...after that...siap2...mak dtg to me and she said " adk, nnti mlm ni kite gi ngeteh jom "
me replied - "ok bleh".....

bestnye rase balik kg..jumpe mak jumpe ayah...really...best sgt...i love u so much mom n dad!

my superhero called after tgk news, then we talk, and talk, and talk...sampai la now...kami tak pernah boring..ada je hal yg nk di story-mory-de-morning glory...yes, i loved to talk to him...rasa macam mula2 bercinta...rasa tu tak pernah hilang..tak pernah sikit pun pudar...wow,..its so amazed...tq Allah,...tq so much...:))

syg, i can't wait to be with u onboard...wait for me yeh...:)


nite ~

love all,
lindanazmi

Tuesday, 4 January 2011

Majlis Tahlil dan Doa Selamat

Salam..

entry yg sepatutnya dah lama di post, tapi memandangkan we've been so busy since sign off from Puteri Zamrud 1, and now baru ade mase nk update..sikit2 pun takpe la kan...the majlis tahlil doa selamat ni diadakan sempena majlis kami berpindah ke rumah baru...Semoga segalanya diberkati..pada yg hadir..tq so much ya...:)

tak sangka, jiran2 pun ramaiiii sgt datang memeriahkan dan menyempurnakan majlis..alhamdulillah, anyway i love e neighbourhood..mula2 tu rasa mcm tak best, tapi itulah tak kenal maka tak cinta...:) bila dh lama kenal, all these aunties were so nice, even kekadang tu rase mcm depa ke-po-chi..opss maafkan saya makciks...sebenarnye depa tak seperti itu, secara positive-nya, jiran2 kat sini semua ambil berat antara satu sama lain...:))

ok la layan la sikit pics sempena majlis tahlil doa selamat hari tu...

waitress of the day :p

uishh si dayang ni pun sibuk nk berebut ke ngan adik kecik tu??malu aihhh

3 dara pingitan :)

kakaktinggilampai vs kakakgemokpandai

mereka lagi?

my fav fren - kak min n ija...tq for coming babe...:)

pilih dik, pilih....

nughoi awat tak sabaq tu...?

Alhamdulillah semuanya berjalan lancar dan selamat...:)


Love all,
lindanazmi
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...