Wednesday 24 July 2013

KFC delivery for iftar....

assalamualaikum...

tak tahu kenapa harini rasa mcm nk masak, macam taknak masak...
terfikir2 nk masak lauk apa untuk berbuka puasa....

bila tanya kak dee, nak masak lauk apa harini, dia kata 'kita order je lah...'
so we decided to order KFC Delivery..ye, KFC dah ada delivery, mcm pizza hut, nando's, dominos...
well, aku bukanlah peminat tegar fast food, but once in a while boleh jugaklah makan...:)

terus google, KFC delivery sebab nk dptkan contact num, nak order katanya...
dah pukul 5.30pm, kalau lambat nanti lambat pulak delivery rider tu hantar food...
so, here's the num for KFC Delivery-----> 1-300-222-888

outlet terdekat nak hantar ke kawasan perumahan aku ni is from Tesco Shah Alam, and memang dekat sangat la tu..:)

After bagi all the details (contact num, delivery address) as normal procedure lah kan, then aku place an order...fine, order done!

Pesanan akan dihantar within 30 minutes, menanti je dengan penuh sabar..insyaAllah sampai lah KFC tu sebelum berbuka...

Tetiba masa aku tgh basuh pinggan, aku dengar ada orang jerit nama aku....

'lindaaaa...lindaaaa...'

aku diam je, sebab mcm nak pastikan betul tak suara yg aku dengar tu suara makcik sebelah rumah aku...
then dia jerit lagi...

'lindaaaa...oh lindaaaa...ni orang KFC datang...'

uikss, terkojut den! org kfc datang, tapi makcik sebelah yang teriak nama aku...?

bila aku keluar je, memang ada adik kfc tu tgh tunggu...

aku tanya dia, 'dik, tak tekan loceng ke?'

then dia dengan muke letih (yelah, bulan puasakan :P ) jawab:  'kak, kat sini takde tulis rumah num berapa, sy call tapi takde org jawab'...

Ya Allah kesiannye adik tu...hp aku tinggal kat atas sebab aku tgh charging hp..so mmg tak dengar la kalau adik tu call sampai azan maghrib pun..:P

aku terfikir2 mcmmana adik tu boleh berenti kat rumah aku, kalau takde num rumah?
rupanya, dekat order slip tu ada nama Ms Linda..so kebetulan aunty sebelah rumah ni ada kat luar masa adik kfc ni pusing2 carik rumah mana yg order KFC..and adik tu dgn bijak tanya kat aunty tu sapa nama Linda kat lorong taman ni...ish, ishhh kesiannye ko dik...susah payah...al kisahnya nk makan KFC sangat kan??

jadi berbukalah kami (aku and kak dee) dengan juadah KFC hari ni...:)

burppppp, alhamdulillah....

esok Ramadhan ke 16, pantasnya Ramadhan hampir meninggalkan kita...:'(


love,
linda

No comments:

Post a Comment

share it with me as i appreciate ur thoughts...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...